terima kasih Ya Rab

alhamdulillah…… setelah seharian(isnin) aku rasa sudah ‘letih’ dengan keadaan aku tu, keesokkan harinya (selasa) aku mendapat 2 berita gembira.. dan hari ini ( rabu) ada lg yg memberi laluan untuk mendapatkan pekerjaan..

mula2 dapat call dari khazanah berhad, mengenai GEM internship program….( klik untuk mendapatkan maklumat mengenai GEM).. aku kira nk join je sbb mkn, penginapan selama dua bulan di tanggung dan dpt elaun 500 selama 2 bln.. pastu khazanah akan cari kompany untuk training selama 6 bulan beserta rm1000/month.. tp mslh bg aku sbb terlalu jauh… Langkawi-mersing!!!

selasa dpt kol tu, khamis dah nk kena register.. di sebabkan itu hati aku rasa berat nk p.. walau pun rasa nk ja p.. sbb ini peluang.. sebelum aku beri jawapan untuk except offer tu aku call PPD langkawi untuk cek samada dpt tak tmpt sbg guru ganti.. alhamdulillah.. DAPAT!

bahagianyaa aku…. dan dengan yakinnya aku tolak GEM internship.. sbb ganti kat sekolah yg dekat dgn rumah.. =) terima kasih Ya Allah…. terima kasih.. tak dpt di gambarkan dengan kata-kata betapa aku happy..!

aku harap aku dpt menjalankan tugas dengan sebaik mungkin.. dengar kata aku akan mengajar bahasa inggeris darjah 4, dan 3, subjek tambahan muzik dan PJ… insyaAllah aku akan berusaha keras untuk melengkapkan diri aku sebagai teacher…. =)

walaupun awai2 sudah dengar mcm susah ja nk mengajar di sekolah tu.. insyaAllah, aku serah kepada Allah saja… aku pohon di beri pertolongan dan kekuatan.. ini jalan yg aku pilih.. dan tak sesekali aku akan menyesal..

ptg td pon ada kezen call suruh send resume kepada SPAD.. alhamdulillah… apa2 pon aku cuba ja, selagi belum dpt kerja tetap selagi tu aku akan terus hantar resume… usia bukan penghalang untuk berjaya.. cepat atau lambat sahaja.. tabah atau berserah atau terus berusaha memajukan diri……

Leave a Reply

