masuk wad sebab masalah pernafasan

1. tak sangka salah sorang ahli keluarga km kena tahan kat hospital… ye laa selama nih tengok femily orang ja, kesian ja tengok… bila adik sendiri masuk wad.. rasa tak tau nak cakap.. asik fikir teruk ke sampai kena tahan? risau semua ada.. sebab sebelum ni sihat ja budak ni..

2. yang kena tahan ialah adik.. iaitu NAJLA.. memang dari dalam perut lagi dah menunjukkan kelemahan jantung dia tuh.. dulu masa scan perut, mesti doctor mengalami kesukaran nk detect satu lagi baby.. maybe dari situ dah menunjukkan tanda2 dia ni x berapa sihat nanti.. huhu

3. najla kena tahan 3 hari ja.. bila p melawat tengok tak laa teruk mana pon.. bleh berlari lari, tp nmpk la dia mudah tercungap2 lepas lari.. hari 1st p melawat , dia terus menangis bila nmpk kami p kat dia.. touching konon.. =p

4. so, aku duk rumah jaga najwa, adik2 p sekolah.. ayah p kerja.. so aku laa menguruskan rumah tangga..hehe najwa pon x berapa sihat sebab berjangkit demam sesema batuk dr adik dia..  aku basuh baju, kemas rumah sikit2 je.. lipat baju, masak, p kedai , seterika baju keja ayh.. make sure njwa makan (x nk perut masuk angin) dan makan ubat ikut time..

5. hari2 najwa tanya ‘adik buat apa, makan apa…bla3’…. apa ja yg dia buat mesti dia tanya pasal adik buat apa di hospital.. maklumlaa selama nih x pernah berpisah…rindu … bila dia sebut2 pasal adik, aku pon talifon laa bg dorang berbual… bila berbual muka ceria gila!! yang adik plak borak sampai 1 wad bleh dengaq.. monyet lah suma depa sebut…

6. bila najla dah sihat, bleh laa kuaq hospital.. tapi bila balik rumah depa duk berkelai pulak… sampai tak larat nk suruh berhenti bergaduh.. yang najla plak dah sihat jadik samseng plak dia..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s