Penganggur Berjalan-jalan

  1. Sampai ke hari ni aku masih belum bekerja, setakat jaga pusat computer hari jumaat dan sabtu ja kerja yang aku ada buat masa ni. Harapkan pointer aku tuh memang susah nak dapat kerja. Tak pa, rezeki orang tak sama. So, time ni laa nak berjalan-jalan. =)
  2. Mula dengan Penang. Pi saja-saja melawat kawan, 3 hari 2 malam. Duet yang aku sep untuk shoping kat sana langsung tak terusik sebab aku tak bekenan pulak baju-baju yang belambak-lambak di jual kat sana tu. Ingat nak carik blaus putih. Ada tuh memang ada blaus putih tapi tak padan pulak dengan harga RM49. Lagipun I think, baju I dah banyak dalam almari kat rumah tuh. So aku tak beli apa-apa pon.
  3. Balik rumah hari kamis, jumaat 7am dah nak bertolak ke Terengganu. Terengganu pulak bukan dekat dengan langkawi. Dan daerah yang nak di tuju tu pon alahaiii jauh nye! Paka, Terengganu. Ada la 100km lagi nak sampai kuantan. Huiiiiii… kalau ada rombongan nak p Terengganu I think2 banyak kali dulu lah. Kalau Kelantan boleh gagah lagi. Tapi kalau dengan flight anytime on je. =p
  4. Ada dekat Terengganu 2 malam (jumaat, sabtu, ahad). Urusannye ialah menghantar pengantin lelaki. Itu lah ceritanya yang bleh sampai ke Terengganu. Selesai semua, ahad tuh kami bertolak ke kota baru, Kelantan. Bermalam di sana 1 malam serta bershoping, isnin pulang ke langkawi sampai dalam pukul 8pm.
  5. At kota baru, kat mana lagi kan nak bershoping kalau bukan pasar siti khatijah. Situ ok laa. Tapi ada satu du perkara yang kurang berkenan. I like sutera-sutera kat sana. Cantik-cantik sangat. Tapi camera aku rosak, tak boleh nak snap gambar. Grrrrrreram! Tapi ada kedai yang dekat-dekat bahagian tangga agak susah nak mintak tawar harga. Memang susah lah! Mentang-mentang la kedai u all di depan. I tak kesah, I boleh p beli kat orang lain. Hah! Betul pun, gerai yang ke dalam-dalam sikit, di belakang2 sikit, memang boleh dapat murah. Yang harga $28 trun $25, then $22 last sekali boleh pun dapat $20. Tp aku compare-compare harga kat penang boleh dapat lagi murah pulak! Kenape ye?? Mungkinkah sebab orang indon yang berniaga tuh senang sikit kite nak mintak tawar? Hmm.. maybe.

Leave a Reply

