Raya 2010

  1. Pagi raya bangun mcm biasa, seterika baju yang still lembab.. sebab mlm raya pon baju aku x siap2 kelim lagi.. pukul 1.30am baru aku cuci semua baju raya adik beradik.. baju aku kain cotton so lambat la nk kering… tahun nih aku x p semayang raya.. rugi.. sbb baju lembab nih la.. tahun depan baju kami adik beradik kena buat awai2.. sebabnya last2 minit nanti mesti ada juga yang mai suruh upah baju.. apa kata aku jadi tailor je.. nk carik kerja pon susah sangat sekarang ni… tahun nih baju raya jahit n potong sendiri…dia awasi oleh madam ramlah la. Hehe xpa2 ada kemajuan… tahun depan amik upah pulak!~~ hehe
  2. On the way nk ke rumah tok, terserempak dgn tok yang baru blk dr masjid tgh jln kaki nk blk rmh dia.. so, tumpangkan dia dan km p beraya kat rumah dia duluu… tahun ni awai laa km p umah tok… tp yang x syoknya, just family kami ja.. yg lain belum mai lagi… dan sampai sekarang aku masih belum jumpa sanak saudara sebelah ayah.. so sad actually… dalam hati nk p sangat2…. Masa bukan x membenarkn, boleh ja kalau nak p tp nak p ramai2 1 family.. kalo p sorang aku ja.. segan plak……
  3. Xpa, lupakan pasal tuh .. raya sebulan dan esok org baru ja nak sambut raya posa 6… elok laa tuh p ziarah esok lusa…..tahun nih pon aku x p kubur…. Apa nk jadi nih… aku akan p juga nanti.. InsyaAllah…
  4. Tahun nih ada peningkatan bg diri aku sbb tahun nih aku masak rendanggg.. dan ikut instinct buh garam perasa gula semua tanpa rasa (sebab posa),mkn2, wah! Cukup rasa…. Bleh kawen dah org tua cakap… hehe thun nih family yg menetap luaq daerah lgkawi x blk beraya di kampong, jd mmg x dak sapa yg tolong tok buat ketupat rendang semua.. just fmily pak teh saja yg ada.. Berjaya buat resepi rendang..oo yeahh…
  5. Dekat2 tghhari p rumah terbuka pak ngah n tok ngah.. dua2 rumah buat nasi tomato… 2 2 sedap…. Mmg best!
  6. Petang p beraya di lubuk setul… baru aku tau rupanya selama aku duk usm dulu aku ada sedara juga belajaq kat sana.. tp biasa laa usm kan besar, even duk desa tekun(sama dgn aku) pon belum tentu kita dapat cam semua org.. inikan pula desa restu, x satu kos plak, lelaki, x sama badge.. mmg laa x kenal.. huhu sorry sedare ye…..
  7. Lepas beraya kat lubuk setul, aku blk… blk rumah rehat2… besoknye, pagi2 aku siap2 p perlis.. beraya kat perlis dengan sedara sebelah mak… ada bakaq2 ayam..mkn mcm2..
  8. Yang surprisenye!!!  Depa buat surprise besday kat aku.. mmg x sangka.. mula mmg x dak sapa ingat pon!!!! Huhuhuhu… tp ptg tuh adik aku ingat kot.. tuh pon sbb aku kata call free hp aku… baru dia sedaq kot.. dan dan p beli kek kat aku.. thanks kezen2 yang p beli yer…n duet m cik nab yg belikan kek tuh….. thanks semua,…. Dan untuk paksu yg suap kek tuh.. special yu!!!! Hehehe tq!
  9. Berakhir hari raya pertama dan ke duua…. Tp masih belum accomplish laagi misi raya 2010…

Leave a Reply

