Merdeka 2010!

bahang kemerdekaan masih lagi terasa walaupun dah lepas 4 hari yg lalu… ramai org cakap sambutan hari merdeka tahun nih agak hambar…

bg aku betul juga hambar sambutan tahun nih, sebab x nmpk sangat rakyat malaysia yang mengibarkan jalur gemilang tuh…. melainkan yang ada kaitan mcm sekolah, teksi2, badan2 kerajaan… kat tempat2 mcm tuh banyak laa.. tp kalau di rumah2 jarang2 sekali nampak….

kibar2 jalur gemilang

tahun nih aku sambut juga merdeka, tp dengan cara aku laa… aku as pembantu pengurus Medan Info Desa ada laa organize 1 event untuk budak2 sekitar kampung nih.. contoh pertandingan mewarna, kuiz kemerdekaan dan bijak IT….

pertandingan mewarna

bijak IT

group Kuiz Kemerdekaan

untuk soalan bijak It aku laa yang buat… cey, mcm cikgu plak rasa…sonang2 je,.. kalau search kat google tuh mmg ada laa jwpn nya… tp ada juga budak2 yg bg jawapan lawak gila… sbb depa x taw nk cari keyword kot bg soalan2 tuh… haha tp bukan nk pelekehkan depa, nih laa tujuan medan info desa (MID) nih ditubuhkan.. untuk memdedahkan budak2 kat kampung2 nih,  yang x dak komputer kat rumah, dengan dunia IT yang mmg sangat penting sekarang nih…. betol…?? betooooll…..

Leave a Reply

