binatang :: ‘trepang’ ???

mempekenalkan.. TREPANG!!!!!!!

ye, kali ini aku ingin memperkenalkan satu lagi jenis mahluk laut..huhu..iaitu TREPANG… boleh main baling2 mcm boomerang kot.. trepang ni hidup kat laut, pantai terutamanya.. macam kupang la jugak.. nih pon time p cari kupang la ni yang jumpa… bukan aku yang kutip trepang ni yer.. sedara aku kot nih kutip, adik aku p amik gambar ja.. aku rasa aku x penah pegang trepang nih… takat tekan2 dgn 1 jari ja kot..

jgn terkejut ada nama yang ‘x baik punya’ org tempatan kasi.. alahaii, aku x leh sebut di sini.. dah laa posa.. emm… biarlah rahsia.. dan kalau nak tau .. korang p laa bermastautin kat area langkawi…spisis macam gamat juga kot trepang ni, tapi besau dari gamat.. gamat kecik-kecik ja.. apa yang hampa pikiaq tengok benda nih?? makan ka?? nak buat apa dengan trepang ni.. ish3.. untuk makan laa… uuu eeekkk!! sapa tuh yang x lalu.. aku laa..

licinnyeee.....

kalau tengok macam nih sah sah ada orang yang geli.. tp kalau x tau dia tibai juga.. sodappp katanya.. padahal x tau pon apa yang dia makan.. aku tgk pon x lalu.. tp aku nih ok jugak laa.. bleh tahan laa tgk benda2 mcm ni.. x dak rasa apa2 mcm geli dan sebagainya…

trepang nih di rebus, dan dibelah 2,dihiris jadi keping2.. buat kerabu atau sup… bagi hampa yang x tau macam mana bentuk benda ni awai2, aku rasa hampa pon makan ja.. aku penah makan ke tak aku pon x ingat… entah laa.. sup gamat penah laa makan.. dia hiris nipis2 juga buat sup tuh… bukan buat sekor2 tuh.. aku pon x lalu makan..

haiwan pelik dan berupa buruk slalunya berkhasiat untuk badan kita.. kepada sesiapa yang rasa nak kaji binatang nih.. silakan.. dan kalau dah aku, maknanya aku yang terlambat.. dan sila kongsikan ye.. tapi aku hairan laa kat pantai sekarang ni susah sangat nak jumpa tapak sulaiman.. kemana menghilang? sudah pupus ka?? dulu kerap aku jumpa tapak sulaiman… sekarang dah x dak..

3 thoughts on “binatang :: ‘trepang’ ???

  1. Just want to say what a great blog you got here!
    I’ve been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!

    Thumbs up, and keep it going!

    Cheers
    Christian, watch south park online

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s