kronologi kepulangan ku

kronologi kepulangan ku dan kemalasan ku yang terbawak2 balik ke rumah…

19 march

8 am – aku suruh arin hantaq p sg. nibong sbb rasa nak bawa balik byk barang sikit (sbb last sem dah), campur dengan rasa malas yang amat.. arin parking kat luaq gate RST nih, pagi2 ramai plak orang baratur kat lmpu isyarat tuh.. ye la, baru lepas kenyang pekena roti canai penyek kat khaleel tu dan nak p keja.. nak di jadikan cerita, arin start keta dan nak ke kanan la.. x semena2 ada sorang prof PPSF(x kawen g, pakai spek, fesyen yang… emm), di sebelah kanan kereta arin..dan dia mmg laa x bagi arin potong line dia.. asek duk hulur je keta dia kedepan… arin dah lama dah bg signal nak ke kanan.. cukup lah kedekut perdana tuh, x bg langsung ruang untuk kancil yang kecik ni.. elok lampu ijau je.. arin nak laa ke kanan.. dia pon hulur perdana ke depan.. aiseh!! siap horn , bukannya sat.. lama plak tuh.. arin mengalah.. dia potong laa keta kancil, siap angkat tgn lagi.. ” apa laa!!” <— cam tuh laa lebih kurang… ish3.. last2 dia x lepas pon lampu isyarat tuh.. byk g keta depan dia x lepas.. huhu sabar2 la ye bawa kereta.. i pon nak kejar bas kul 8.30am.. huhu

8.30am – bas gerak trus ke kuala perlis.. first time naik direct ke kola perlis.. rm 15.60 plus liner… bagus jugak menjimatkan duet dan masa aku..

11am – sampai jety kola perlis.. bot 11.30 am ke lgkw…bot nih agak lmbt sbb smpai jety lgkw 12.30.. smpay sana p beli2 brg.. mak, rabiatul n ayah ada bersama..lbh kurang kul 2.30pm baru blk rumah…

-mls aku nk cite pnjg2, hari ni sim card rauzah hilang depan bank masa rabiatul p kuah td, sbb rabiatul ( ton) main cover blkg, buka n tutup , buka n tuutp.. mcm dah jadi habit.. ( aku pon sama) ton x pasan ada simcard.. bukan 1 , tetapi 2 plak tuh… 1 hilang.. naseb x hilang ke 2  2 sekali.. kalau x lagi hangin la si rauzah tuh.. tp nasib baik ada hp baru aku beli tuh.. leh laa cejuk hati sikit.. untuk dapat sesuatu kena laa trima risiko hilang suatu benda yang lain.. <— mcm slalu ja jd kat kehidupan kita…kan?? mlm p rumah tok mcm besa… jumaat ada pasar mlm kat simpang 4.. aku pesan bihun sup utara punya n som tam siam punya.. sedapp…

20 march

9am – malas sgt2…baru bgn tidoq.. adik2 aku dah bgn dah.. biaq laa ni hari 1st aku kat rumah.. mk aku suh siram pokok bunga tapi aku mls laaa.. so, x buat..

– nk tgk tb x leh plak.. sbbnya si kecik 2 2 org tuh bila iklan je astro ceria tuh, remote control di bawa larinye!!! geram!!!!  aku x dak laa gadoh dgn budak kecik yg x berapa cerdik tuh.. tp adik bradik aku yg lain gadoh dgn bdk kecik nih.. depa pon x cerdik.. haha ( budjet aku cerdik gila)…

bosan2!!! mak aku suh msk, aku x excited pon dengar arahan tuh.. huaaa… baju ??? naseb rauzah kena mood rajin.. dia buat juga.. kalo x jgn harap! maybe aku tlg belikan hp kat dia kot, dan dpt diskaun lg.. !!so, pndai2 laa hormat aku yer…

petang – mak buat cendol.. aku dengaq2 mak ajak buat cendol tuh rasa malas sgt3.. naseb baik petang tuh aku g amik sliper yg org order kat beras terbakar, so terlepas lah aku dari keja tuh.. balik dari amik sliper tuh, (p dgn moto ja) duk teringat cendol kat rumah dgn ais batu.. adoi.. sejuknya masuk ke kerongkong.. aisshh.. tumpukan perhatian bawa moto tuh… huhu

7pm– baru smpai rumah.. uwah!!! banyak nya moto n keta depan rumah.. mcm org dtg meminang je… dup dap dup dap ( perasan sgt!~~~~~ nyampah)…. owh, bukan dtg meminang, datang pekena cendol rupanya.. sedara mara yg mai.. mk ndak, azizi, pak ndak, qistina( 8bulan), amirul, kawan amirul, amirah…hua3…

malam– bila mak tanya aku bila nak balik?? kul bapa?? aku x taw nak jawab…yg rauzah dah kompem dgn kawan2 dia nk blk kul 1.. dia sekolah kat perlis , ahad still cuti.. mcm aku kat penang gak… aku jawab.. ” tah, x tau nk blk kul bapa”… aku rasa sgt laa mls nk blk..

tp pikir final projek yg nak hantar jumaat..aku rasa akan usaha jugak balik esok.. ( pikir dalam hati pada ketika itu laa..)

adik2 aku suh wat sotong grg tepong plak.. adoooiiii… “hampa besiang sotong, siap bg taw nanti aku goreng”.. itu arahan daripada aku.. buat dgn segera…!

alih2, telur plak x dak…….. suruh tasnim p beli kat kedai depan rumah.. aku tunggu laa kat luaq rumah tuh, teman dari jauh ja…

pada ketika tuh laa si Najla nak terkencing… bila rauzah nak bawa dia p toilet dia x mau plak ..” x mau, nak kak tin..”.. isk3… aku jugak.. ha!! 1 hal budak najla nih mmg mengada2 kalau aku balik.. suma nak aku buatkan… geramm.. ( ceh! dulu sayang sangat!!)..

BUKAN X SAYANG..sayanggg  sgt.. tp jgn laa smpai mcm nih adik oiii… aku geram, awat laa x p dgn org lain..so aku ckp kat dia ” x mau p ?? x mau p?? duduk bertinggung kat depan ruang tamu tuh.. ha, kencing kat situ..”.. last sekali najla geram dgn aku sbb  x mau teman dia p toilet dia tutup pintu rumah dan di kuncinya aku kat luaq…!!

21 march

8.30am – ” apa ada blakang aku nih”.. aku baru terjaga dari tidoq.. laa… dah siang, bila adik2 aku p sekolah..?? aku x sedaq langsung.. sorang bgn kul 5am (kena tunggu bas subuh2, sbb tuh bgn awal), sorg g kul 6.30 am(sekolah rendah lg).. pon aku x sedar… tp apa blkg aku nih.. aku kaleh2… laaa, si najwa pemalas rupanya… dia tgk aku, aku tgk dia… aku mls layan.. aku layan mata aku.. kejap2 aku terjaga.. tgk2 njwa pemalas tidoq balik.. ! aku pon bgn laa.. dgq mak ayah bsembang pasal aku nih x taw g bila nk gerak blk ke penang… cepat2 aku mencelah ..” ha nih nak siap dah ni’…. dgn mandi belum, sarapan belum, muka belum cuci.. hua2…

10.05am –  smpai jety, ada g bot kul 10 am.. so aku nek bot tuh.. 10.30 baru dia gerak.. delay…

1pm – nek bas ke butterworth.. dalam bas baru cek2 kalendar balik.. eh??? bukan jumaat nih kena hantar repot FYP.. next week upanya… laa.. aku silap hari bulan.. kalo x aku blk hari senin mai penang, sbb senin aku x dak kelas ( kecuali  tuto munakahat kul 3pm)… huhuhu.. tp x pa lah.. blk awai berguna skit… aku kan suka meghalik wat keja… salah satunya, NI lah.. tenet nih, blog nih, facebook apa bala lagi yg berkaitan  dgn lap top… MELALAIKAN aku!!

Leave a Reply

