mula buka mulut….

najwa tengah tersengih.. x tau sebab apa.. 2 org bertudung hitam kawan2 adik aku (raudzah).. tah sapa2, masuk je la.. femes skit..

hehe.. nih baru datang idea nak menulis pase budak kembaQ ni… bukan ape, masa balik umah je dapat tengok telatah depa ni.. lepas tuh duk peram lama2 jadi lupa sudah…

boleh dikatakan depa nih lmbat jg la boleh cakap… tapi bila dah boleh bercakap kita pulak yang naik geram.. kadang2 ayah aku tengah marah, alih2 ayah aku yang kena marah dengan budak2 nih.. ayah x sampai hati punya nak tengking budak2 ni balik.. hehe.. kami gelak je laa, dlm hati ja tau.. sbb ayah tengah hangin.. huhu

semakin demand budak2 nih tambah2 yang ni!!! yang bawah nii….

cik najwa pemalas.. bila besar nt baca blog aku jgn marah ye... sebab mmg hg malas..

dia nih depan femily je byk mulut.. depan org macam ada ketul emas dalam mulut.. tp biasa dah budak2 mmg mcm tuh kan.. depan femily ja ckp byk… depan org ramai malu…. dengan sikap pemalas dan pemalas dan pemalas nya, adik najla plak yang duk jadi kuli… sbb2 aku ckp dia malas:-

1. dia makan pisang… elok je kupas mcm kera tuh… plup!!! kulit jatuh bawah, dia lepas mcm tuh.. dah abes mkn dia bangun blah gitu ja.. najla yang kutip kulit pisang tuh setelah dia bangun dan buang dlm tong sampah…

2. kalau org suruh amik barang.. jgn harap dia nak bangun.. punggung ada GAM GAJAH… alih2 najla plak yg tolong… aishhhh… aku risau budak nih RAJIN TIME KECIK ja…… dan banyak lagi sebab… x ingat..

jambul semula jadi.... dah pandai main gunting potong kain mak aku.. dah laa gunting besor gajah.. dia amik gunting rambut dia.....

perangai sentap/merajuk yang sgt laa kuat…  dua-dua sama jak… kalau x dapat apa yang depa nak.. siap laa.. jiran yg rumah seberang jalan raya (jalan raya ye, bukan jalan kampung) pon boleh dengaq… monyet2 and tupai2 yang tengah enak mencuri betik/pisang tanaman mak aku pon bertempiaran lari…. penah sekali tuh najwa mintak air oren kat tasnim kot, tasnim saja ja kata “tak boleh!’…. pap pap pap pap…!!!!( bunyik tapak kaki lari ke ruang tamu dengan laju nya)…uwaaaaaaaaaaaaaaghhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! terkejut kami.. aku kata kat najla..” najla, cepat2 amik ayaq tuh bagi kat najwa!!” … najla pon secepat kilat amik ayaq oren yg x brapa sedap tuh p bagi kat njwa… sunyi seketika…  kami tengok ja dari jauh… elok ja dia amik ayaq tuh minum… setelah abes dia bg gelas tu kat najla balik.. SETEL.. “puas aku dapat minum ayaq oren”..(dalam hati najwa)..

main bedak! main bedak! lepas nih nak buh tepong gandum ja dalam botol bedak.. JIMAT...

ayat leleh pon boleh tahan juga…. kali nih depa x sentap, tapi bagi ayat2 yg boleh buat kita kesian… bila depa mintak makanan ke apa ke… kalau kita cakap x boleh laa.. dia jawab “” tak suke kami ke????“””…….. amboih!! stail tuh plak dah jawab… pandai no…lagi skrip yang slalu di ulang….”””” tak sayang kami kee??”“”” haa.. plak dah… alih2 kita pon bagi laa.. hehehehe… bab makanan kalau x bg kat najwa siap laa… sambil sentap dia kata…”issshhhh, nak makan pon tak boleh!!…” see.. budak2 sekarang x kira sapa pon semua stail sentap kalau x dapat apa yang mereka nak.. kan2??.. kanak2 sekarang, semua kanak2 sekarang advance2 laa katakan……

najla yang agak rajin... hehe.. hg jgn jeles najwa.. kelebihan hg kat mulut hg.. ckp pandai!! hehe

bila beli beg sekolah, asyik usung beg sekolah tuh ja.. awai2 ja la.. lepas 2 hari, tah kemana-mana beg tuh dia buang… aku heran gak ada sekali tuh penuh gila beg NAJLA.. aku tanya ada apa..?? dia jawab dengan slumber “ada menan……”.. lalalala…. ooo.. ada mainan.. besa laa budak… MARTUNUS, nama kezen aku yang baru masuk tadika, time perhimpunan tasnim sebagai pengawas darjah 5 (tadika tuh sekali dengan sekolah..pra sekolah) tengok2 laa budak2 baru masuk nih, nampak martunus.. duk main kereta mainan tgh  perhimpunan..tasnim pon nak tergelak tengok gelagat budak2 tadika ni… dasar budak2.. hehe lepas tuh ada cekgu tuh amik slumber je keta mainan dia… dia pannnnnndang cegu tuh sampai cikgu tuh ke depan… frust3.. keta mainan ku di rampas.. hehe

ini lah cerita budak2… cerita time kita budak2 mcm mana plak?? mesti banyak yang lawak2.. aku nk kongsi tak eh pasai aku  time budak2???.. tengok laa.. segan nk tulis kat sini.. maluu…. aishhhh…..kenangan2……. =)

2 thoughts on “mula buka mulut….

  1. oh! mereka bukan kembar.. lain mak bapak..hehehe baru2 nih try angkat, x leh laaaaaa…. berat!

Leave a Reply

