melawat mak di ICU

sebelum tuh, hayati dulu lagu ni.. syurga di telapak kaki ibu daripada Aishah.. play lagu nih sementara anda membaca entri ni..

http://p.d.e.1.aimini.net/play/?fid=1eDPGfE2tvLwMtiBZzvT

sepanjang mak di rawat di hospital alor star tuh (hospital lama), aku p melawat 2 kali ja.. sbb hari kedua aku p mak dah sedar.. dan esok harinya tuh dah boleh blk langkawi..

hari first melawat mak.. sadis sekali.. aku p dgn bas HBR ja dari kmk.. hu2 sampai2 hospital x leh masuk bilik icu lg, tak tau kenapa.. ada laa ramai sedara mara tgu kat luar tuh.. aku tengok ayah pun macam serabut ja fikir.. kesian.. tunggu kejap lepas tu boleh masuk melawat.. aku masuk dengan ayah..

mak di tempatkan di blk khas.. dia sorang2 je.. ada laa dua tiga mesin yang sambungkan wayar2 yang di cucuk ke dalam badan mak.. mak x sedar lagi pon.. sebelum tuh ada laa doctor n nurse2 duk cucuk tapak kaki mak.. nk amik darah kot.. tersiksa nya tgk.. darah lgi! sebak je tgk.. x dapat nak gambar kan..

lepas tuh ayah bisik laa kat mak yang aku datang.. mak buka mata sikit ja… nak gerak pon x leh.. tiub besar ada dalam mulut dia.. cakap pon x leh.. LEMAH sgt.. ayah pesan kat aku jgn nangis.. belum apa2 lagi aku dah mengalir air mata.. aku tepis2 air mata takut ayah nmpk…

lepas tuh doctor panggil ayh bincang apa tah.. aku dengar2 doctor tuh kata pundi kencing x terluka, selamat ja.. sbb sebelum tuh depa suspect pundi kencing tergores masa operation kalut2 aritu time nak kuarkan baby.. so, selamat 1 benda..

aku pon p kat mak.. pegang tangan mak.. serius aku ckp aku bukan anak yang manja2, merengeh dgn mak.. lgpn form 1 aku dah duk hostel.. dan aku ada adik2 lain.. mana nak bermanja sangat.. before aku ada adik, 5 taun juga laa aku hidup dengan mak n ayah ja.. masa tu manja laa…masa pegang tangan mak tu dapat rasa derita mak tuh.. aku rasa x leh nak lama2 kat situ.. aku nak keluaq… tp aku cakap juga kat mak.. aku datang nih.. jap g aku balik semula ke kmk.. bla bla bla.. skit2 je aku ckp..

aku yakin mak dengar.. dah x tahan duk dalam bilik tuh aku pon nak lepas tgn n keluaq.. before tu aku cium dulu pp mak.. benda nih aku x penah buat.. yela, aku x di ajar manja2.. lgpon serius aku malu nak cium pp mak saja2.. lgpon aku ank sulung kot..tp mak genggam tangan aku kuat! dia tak bagi aku p lagi.. sob3 aku bertambah sedih…. x tau nak kata apa lg dah.. mak mcm nak kata sumthing

ya Allah.. aku rasa mcm x mau tinggalkan mak kat situ…tp aku terpaksa! aku x sanggup nak tgk mak mcm tuh.. aku keluaq juga.. sob3 =( ya Allah, sgt besar ujian ini.. aku doa Kau panjangkan umur mak aku….tolong lah.. adik2 aku ramai lagi kecik2..

sebut pasal adik2, masa adik aku tepon, aku ckp dengan tiap2 sorg adik aku.. time ni 3 org laa adik yg dah besar.. masa ckp dgn adik yg ke dua ke, ke tiga tah.. dia ckp rindu makk.. lps tuh trus diam…. ya Allah aku sedih…maklum laa, sebelum ni mak x penah tinggalkan femily lama2..

mcm tuh la cerita hari pertama melawat mak… hari kedua aku p hospital.. Alhamdulillah mak dah di pindahkan ke wad tp masih dalam perhatian doctor.. wad yang doctor kena ada kat citu.. before aku p, mak kol dulu.. Alhamdulillah dpt dengar suara mak dah! walaupun serak2 sebab kesan ubat bius yg terlampau, tp aku SYUKUR sangat2… lega rasanya… mak pesa suruh beli keperluan dia…

aku sampay di sana, aku teman ja mak… masih ada sedara2 yang menunggu di hospital… terima kasih untuk semua….! time nih laa aku tunjukkan kasih aku kat mak.. aku basahkan tuala lap badan mak..  aku sayang mak.. tp susah nak tunjuk2… x tahu mcm mana… lama juga aku teman mak kat situ..

habis suma benda, aku pon blk k.m.k dan mula kuliah mcm biasa.. mak pon selamat blk langkawi dah… adik aku peluk mak x kira elok2 ja mak nk masuk rumah.. twins pon dah bawa blk umah setelah 5 hari duk kat hospital… ada nurse kat hospital tuh kata balik ni buat laa kenduri kesyukuran sebab dah selamat… masa mak mula2 nak terima rawatan kat sini, nurse tu kata mak mcm dah x dak harapan dah 30-70% je antara hidup dan mati..

tapi sekarang Alhamdulillah semua kembali seperti sedia kala… amin… ambillah iktibar.. sayangi ibu anda… sangat besar pengorbanan nya…

One thought on “melawat mak di ICU

  1. sggh sadis!!!!!!!!!!!!!!seorg ibu leh jg 10 ank tp 10 ank x tentu leh jg sorg ibu.pk2 kn!tme cenggini la kta dpt tnjkkn budi kta.

Leave a Reply

