lat tut a.k.a rumpai laut a.k.a seaweed

banyak betul namanya.. dan yang x pernah di dengar barangkali ialah lat tut.. hehe

hijao wananya

kat tempat aku, kire macam ulam laa jadinya benda nih.. makan dengan sambal taruk kerisik sikit.. memang sedap… rasa dia masin2, kat dalam tuh macam cecair yang pekat jernih dan masin.. rapuh2 gitu.. mesti korang pelik.. apa laa manusia nih makan kan.. ? hehe lain tempat lain culture dia.. sama laa makanan nih pon..

jeng! jeng!

lat tut nih boleh di dapati di laut..mcm kat tempat aku senang nk dapat dia dekat sungai kilim la.. paya bakau air masin.. tempat lain pon ada.. ikut musim juga..tak tau lah macam mana cara nak amik dia, aku tau2 sedara aku bg ja kat rumah atau mak aku beli di kedai2 kampung bila musim dia sampai.. dari dulu2 lagi dah makan.. boleh terima laa pwot aku nih n lidah aku ni… k

2 thoughts on “lat tut a.k.a rumpai laut a.k.a seaweed

  1. salam…
    lamanya x makan benda ni…klu x silap 2@3tahun lepas…bulan julai 2010 p langkawi…x dak juai pulak kat kedai…lepas raya ni ada rezeki lebih …. tunggu …aku sampai lagi ….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s